Οι απατεώνες εξελίσσονται! Πολλοί αθώοι χρήστες του Internet έχουν πέσει θύματα απάτης μέσω e-mail, σύμφωνα με μια νέα μελέτη που έγινε στις ΗΠΑ από το National Consumers League και δημοσιεύθηκε από το BBC.
Το 94% των χρηστών Internet που απάντησαν στην έρευνα δήλωσαν ότι έχουν λάβει μηνύματα, τα οποία είτε πρόσφεραν οικονομικές υπηρεσίες είτε προωθούσαν αμφιλεγόμενα συστήματα εύκολου κέρδους είτε σύστηναν την αγορά κάποιων "εξωτικών" μετοχών.
Δεν χρειάζεται βέβαια να αναφερθεί ότι το 99.9% αυτών των προσφορών είναι τουλάχιστον ύποπτες, για να μην πούμε απάτες. Σίγουρα οι χρήστες θα πρέπει να είναι πολύ καχύποπτοι όταν κάποιος τους υπόσχεται εύκολα και πολλά χρήματα, πολύ φτηνές τιμές και "δωρεάν" υπηρεσίες με κρυφά κόστη.
Η πιο δημοφιλής απάτη τα τελευταία χρόνια είναι το λεγόμενο "Nigerian Money Offer". Τα θύματα της απάτης λαμβάνουν ένα μήνυμα, υποτίθεται από έναν συγγενή του πρώην δικτάτορα της Νιγηρίας. Ο αποστολέας εξηγεί ότι διαθέτει πολλά εκατομμύρια δολάρια από τις "δραστηριότητες" του πατέρα του και επειδή δεν μπορεί να τα βγάλει από την Νιγηρία ζητάει την συνδρομή ενός Ευρωπαίου/Αμερικάνου στον τραπεζικό λογαριασμό του οποίου θα μεταφερθούν τα χρήματα, έναντι κάποιου σημαντικού ποσοστού το οποίο μεταφράζεται σε κάποια εκατομμύρια δολάρια.
Βέβαια ποτέ δεν γίνονται τέτοιες μεταφορές, ενώ οι απατεώνες, εφοδιασμένοι με ευαίσθητα στοιχεία τραπεζικών λογαριασμών, καταφέρνουν και "αδειάζουν" τους λογαριασμούς των εύπιστων θυμάτων τους.
Τέτοιου είδους απάτες, που συχνά προέρχονται από την Νιγηρία και άλλες Αφρικανικές χώρες, κυκλοφορούν εδώ και πολλά χρόνια μέσω ταχυδρομείου και φαξ.
Το top-10 της απάτης μέσω του διαδικτύου είναι:
- Aπάτες στις ηλεκτρονικές δημοπρασίες, όπου δηλαδή τα αντικείμενα που αγοράζονται δεν παραδίδονται ποτέ
- Εσκεμμένη παραπληροφόρηση για προϊόντα παντός είδους που αγοράζονται online. Επίσης αγορές online που δεν παραδίδονται ποτέ
- Nigerian Money Offers
- Εσκεμμένη παραπληροφόρηση για προϊόντα hardware & software που αγοράζονται online. Επίσης αγορές online που δεν παραδίδονται ποτέ
- Απάτες πρόσβασης στο διαδίκτυο, όπου άγνωστοι ISPs χρεώνουν λανθασμένα για υπηρεσίες που ποτέ δεν είχαν ζητηθεί
- Υπέρογκες χρεώσεις σε τηλεφωνικούς λογαριασμούς ή σε πιστωτικές κάρτες, για υπηρεσίες που ποτέ δεν ζητήθηκαν ή είχαν παρουσιαστεί σαν δωρεάν. Πολύ συνηθισμένο για "ροζ" υλικό
- Συστήματα εργασίας στο σπίτι που υπόσχονται ιδιαίτερα αυξημένες πωλήσεις και κέρδη
- Προκαταβολές για δάνεια, όπου τα θύματα εξαπατούνται στο να πληρώσουν προκαταβολικά χρεώσεις για δάνεια με πολύ μικρό επιτόκιο. Βέβαια τα δάνεια ποτέ δεν υλοποιούνται
- Ψευδείς προσφορές για πιστωτικές κάρτες με πολύ μικρό επιτόκιο, πάλι μέσω της πληρωμής προκαταβολών
- Εταιρικές ευκαιρίες που πουλιούνται με την υπόσχεση υπερβολικών εκτιμήσεων κέρδους